środa, 16 kwietnia 2014

IMPREZA DLA DZIECI

okazja: impreza dla dzieci
miejsce: dom:
liczba dzieci: 8
wiek: 5-10 lat
czas gier: 60-90min.

Tytułem wstępu...

Przed nami impreza dla dzieci, a my biegamy w panice zastanawiając się jak tu dzieciom czas zorganizować i samemu przetrwać tak, aby nie trzeba było nas z podłogi zeskrobywać. Po pierwsze, musimy mieć dobry plan działania. Jeśli nie mamy w odwodzie atrakcji niczym z amerykańskiego filmu (klaun, dmuchany zamek, przejażdżki na kucykach, iluzjonista, człowiek orkiestra, itp.), to lepiej przygotować sobie zestaw atrakcji i to najlepiej w nadmiarze, bo nie wiadomo kiedy padnie słynne hasło "nudzi mi się". I tutaj z pomocą mogą przyjść gry (jak dorzucimy do tego rundę jedzeniową i małe dotlenianie na powietrzu, to spokojnie przetrwamy czas w dziecięcym gronie)... Pamiętajmy tylko o tym, że musimy jak najbardziej optymalnie dostosować je do wieku i liczby dzieci. 

Ale o co chodzi...

Przed nami impreza urodzinowa 8-latka, więc będą koledzy w tym samym wieku i ze względu na rodzeństwo solenizanta pojawili się jeszcze w ekipie 5-latek i 10-latek, to się nazywa podniesiona poprzeczka. A tak, żeby nie było nudno, to wszystkich chłopaków będzie ośmiu. Także dobranie gier na taką liczbę dzieci i biorąc pod uwagę wiek jest zadaniem niełatwym, a trzeba jeszcze pamiętać, że gry muszą mieć w miarę proste zasady (tak, żeby można je wytłumaczyć w kilka minut), krótki czas rozgrywki (inaczej mali obywatele zaczną się rozpierzchać niczym mrówki) i przede wszystkim dzieciaki powinny świetnie się bawić (najlepiej by było przeprowadzić małą próbę testową wcześniej). I tym sposobem powstał mały zestaw imprezowy...

5 SEKUND
O tej grze mogliście już poczytać na blogu, więc z czym to się je i jak wyglądają zasady możecie poczytać tutaj. Natomiast ze względu na liczbę dzieci wprowadzamy tutaj małą modyfikację. Chłopaki będą grać parami, żeby nie było zbyt dużej presji czasu. Oznacza to, że 2 osoby mają 5 sekund (ślizg kuleczek w dół) na wymyślenie 3 haseł z karty. Dodatkowo karty przeszły małą selekcję i te bardziej trudne zostały odrzucone. Gra jest szybka, lekka, a odgłos lecących w dół kulek jest po prostu obłędny.

JĘZYK MA-NI-TU

Gra wręcz idealna na taką okazję. Dzieciaki siedzą na dywanie i mogą się poczuć niczym Indianie na plemiennym posiedzeniu. Zasady tutaj i choć gra jest do siedmiu graczy, to jeden gracz więcej nie zrobi żadnej różnicy.




POMYŚL I POŁĄCZ: ZWIERZĘTA
Po wielkich emocjach przyda się chwila wyciszenia i wkracza trochę przyrody. Bardzo się zdziwiłam jak się okazało, że gra nie doczekała się jeszcze recenzji na blogu (chyba nie przebiła się przez kolejkę oczekujących). Natomiast zasady są takie same jak w przypadku Ciała człowieka, zmienia się tylko tematyka. Zanim dzieciaki przystąpią do rozgrywki warto z nimi trochę porozmawiać o pojęciach, które mogłyby sprawić im trochę trudności (np, co to są gady, płazy, czy stałocieplność...). A potem pozostaje tylko cieszyć się oryginalnymi połączeniami, które będą pojawiać się w trakcie rozgrywki (5-latek będzie potrzebował małych podpowiedzi)...

DOBBLE
Jest to gra, która sprawdza się w każdym gronie i w każdej grupie wiekowej (zasady tutaj). W trakcie naszych rozgrywek 5-latek też bardzo dobrze sobie radził, a jak będziemy widzieć, że są jakieś małe problemy, to zawsze możemy pobawić się w asystenta, żeby pomóc wyrównać szanse. Do wyboru mamy, aż 5 wariantów gry, a emocji będzie co nie miara.


TIK-TAK... BUM! w nowej odsłonie
Tym razem gra powstała pod wpływem natchnienia. Do gry wykorzystujemy bombę z TIK-TAK... BUM! i kawałek mechaniki rozgrywki. Pojawiła się też kostka z gry NEXT!, bo pasowała kolorystycznie. Na początku gry pierwszy gracz rzuca kostką, która wskaże kategorię haseł (kategorie zostały dostosowane do wieku i zainteresowań chłopaków). Mamy tutaj 6 kategorii, w których każdy z graczy musi wymienić słowo związane z danym tematem: jedzenie - składniki  potraw/ drużyny piłkarskie - skład drużyn/ miejsca - co się może znajdować w danym miejscu/ co może być potrzebne do wykonania danych czynności? - np. sadzenia roślin/ zabawki, bajki i gry. Odkrywamy wtedy hasło z danej kategorii włączamy bombę i dzieciaki po wymyśleniu słowa pasującego do hasła przekazują bombę osobie po lewej stronie (słowa nie mogą się powtórzyć). Jeśli bomba wybuchnie komuś w ręku, to gracz dostaje kartę z hasłem. Możemy tutaj przyjąć dwa warianty rozgrywki. W pierwszym gramy kilka krótkich rund i po kolei eliminujemy osoby, które zdobędą 5 karnych kartek, a gracz, który będzie ostatni zostaje zwycięzcą. W drugim gramy tylko do odpadnięcia pierwszej osoby, która zdobędzie, np. 10 kartek, a reszta zostaje zwycięzcami. Wszystko zależy ile czasu mamy na rozgrywkę i czy dzieci będą się dobrze bawiły, ale czy ktoś potrafi oprzeć się tykającej bombie...

0 komentarze :

Prześlij komentarz