wtorek, 22 kwietnia 2014

UNO - ANGRY BIRDS

liczba graczy: 2-10
wiek: 7+
kategoria: dla dzieci, rodzinne, karciane
czas gry: 15-30min.
opanowanie zasad: bardzo proste
jakość: dość dobra
wielkość: 20x95x140mm
grywalność: duża dynamika
producent: Mattel
ocena: 5/6

Krok pierwszy, czyli pierwsze wrażenie...

W pudełku znajdziemy 112 kart do gry (w kolorach: żółtym, czerwonym, zielonym i niebieskim + karty specjalne w kolorze czarnym) z bohaterami Angry Birds, których popularność wciąż nie słabnie. Dzieciaki na widok tej wersji UNO od razu zaczęły krzyczeć w podekscytowaniu "Angry Birds, Angry Birds". Natomiast wyciąganie i chowanie kart do pudełka już nie jest taką łatwą sprawą. Zdecydowanie przydałaby się tutaj wsuwana wkładka, na której można by wyciągać karty z pudełka, bo inaczej sprawia to trochę trudności. Karty prezentują się ładnie i kolorowo, ale wydają się być trochę za giętkie. Biorąc pod uwagę, że gra jest przewidziana do 10 osób i do tego nawet dla 7-latków, to jej odporność może być tutaj trochę ograniczona.


Krok drugi, o co tu właściwie chodzi...

W trakcie rozgrywki dokładamy karty niczym w Makao i staramy się pozbyć balastu, który mamy na ręku. Im więcej kart wezmą nasi przeciwnicy, tym lepiej dla nas, bo jeśli skończymy rundę jako pierwsi, to dzięki ich kartom zdobędziemy punkty potrzebne do zwycięstwa. 

Krok trzeci, dogłębne zbadanie tematu...

UNO Angry Birds jest podstawową wersją gry UNO SPIN. Co oznacza, że w tym przypadku omija nas spora część zabawy z kręcącym kołem rodem z "Koła Fortuny". Na początku rozdajemy każdemu z graczy po 7 kart, a resztę odkładamy w postaci zakrytego stosu. Potem odkrywamy pierwszą kartę z wierzchu stosu i teraz gracz rozpoczynający wykłada kartę z ręki lub stosuje się do polecenia wynikającego z karty specjalnej. Karty dokładamy tak jak w grze Makao, do koloru lub do znaku. Znacznym ułatwieniem dla młodszych graczy są obrazki z Angry Birds, bo wszystkie karty z taką samą cyfrą lub znakiem mają ten sam obrazek, np. karta o wartości "2" w każdym kolorze ma czarnego ptaszka, a karta o wartości "6" jest ze Stellą. Dzięki temu nawet 5-latek nieźle sobie radzi w grze, bo dokłada karty do takiego samego koloru lub konkretnego ptaszka z Angry Birds.

Karty specjalne
1. Zmiana kierunku - zmienia się kierunek gry na przeciwny do ruchu wskazówek zegara i na odwrót.
2. Kolejka postoju - gracz, którego ruch przypada po wyłożeniu tej karty stoi jedną kolejkę.
3. Zmiana koloru gracz kładący tą kartę decyduje jaki kolor będzie obowiązywał w rozgrywce, można ją wyłożyć w dowolnym momencie na dowolną kartę.
4. Zmiana koloru i plus 4 karty - gracz, który ją kładzie decyduje od jakiego koloru ma być kontynuowana rozgrywka, a kolejny gracz bierze 4 karty i nie może już żadnej odłożyć w tym samym ruchu, można ją położyć tylko i wyłącznie w przypadku, gdy nie ma się tego samego koloru co karta na stosie rozgrywki, ale można ją położyć w momencie gdy posiada się karty z takim samym numerem co karta na stosie rozgrywki bądź inne karty akcyjne.
5. Weź 2 kartykolejna osoba dobiera dwie karty ze stosu kart do losowania i nie może już położyć żadnej karty.
6. Król Świnek - pozostali gracze ciągną karty z zakrytego stosu, dopóki nie wylosują karty w wybranym przez gracza kolorze.

Jeśli gracz nie może dołożyć żadnej karty, to bierze kartę z zakrytego stosu. Jeśli pasuje to ją wykłada, a jeżeli dobrana karta nie może być wyłożona to dokłada ją do kart trzymanych na ręku i kolejka przechodzi na następnego gracza. W chwili wyłożenia przedostatniej karty gracz musi krzyknąć "UNO". Jeśli tego nie zrobi i zostanie na tym przyłapany, to musi wziąć dwie karty z zakrytego stosu. Warianty wyłonienia zwycięzcy mogą być dwa. Pierwszy jest najszybszy, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart wygrywa. Drugi jest dla fanów dłuższych rozgrywek. Wtedy zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza zdobędzie 500 punktów. Gracz, który pozbył się swoich kart otrzymuje punkty za karty reszty graczy (karty z numerami 0-9 - punkty zgodne z wartością na karcie, "Weź dwie", "Zmiana kierunku" i "Postój" - 20pkt., "Zmiana koloru", "Zmiana koloru + Weź cztery" i "Król Świnek" - 50 punktów. 

Krok czwarty, polubić czy nie...

UNO - ANGRY BIRDS jest grą lekką łatwą i przyjemną, która sprawdza się idealnie na rozgrywkach w większym gronie zróżnicowanym wiekowo. Obrazki ptaszków Angry Birds przyciągają dzieci niczym magnes, co powoduje, że gra bardzo często ląduje na stole. Dzięki niewielkim wymiarom pudełka gra idealnie nadaje się do zabrania w podróż. Dodatkowo na rozgrywkę nie potrzeba dużo miejsca, więc możemy grać właściwie w każdych warunkach. Gra ma bardzo proste zasady, jest dynamiczna (choć podczas rozgrywek w UNO SPIN emocje sięgały zenitu) i ma krótki czas rozgrywki. Cena ok. 30zł sprawia, że jest to tytuł wart naszej inwestycji.

0 komentarze :

Prześlij komentarz