wiek: 6+
kategoria: dla dzieci, karciane
czas gry: 20min.
opanowanie zasad: w mig
jakość: bardzo dobra
wielkość: 165x60x165mm
grywalność: dobra
producent: Piatnik
ocena: 4/6
Krok pierwszy, czyli co w pudełku piszczy...
W środku znajdziemy 95 kart o wartościach 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 oraz 5 kart o wartości "3+" oraz dużo, dużo przestrzeni. Można nawet powiedzieć, że gdyby nie wypraska, to powietrze by tu hulało od prawej do lewej na całego. Właściwie dwie talie kart zostały zamknięte w dużo za dużym pudełko, więc ekonomia gdzieś się tutaj zagubiła. Na pocieszenie chociaż jakość została utrzymana na bardzo dobrym poziomie...Krok drugi, a tak właściwie o co chodzi...
Przed Wami gra karciana o bardzo prostych zasadach, w której celem jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich kart. Proste? Normalnie bułka z masłem... Ale.. Na drodze stają nam karty i przeciwnicy, więc bez dobrego planowania, a nawet szczypty blefowania można zostać daleko w tyle...Krok trzeci, zgłębienie tematu...
Tasujemy karty i rozdajemy każdemu po 8, a resztę odkładamy z boku w postaci zakrytego stosu. Jeśli gracz w swojej kolejce nie będzie mógł wyłożyć żadnej karty, to będzie dociągać karnie jedną kartę z jego wierzchu.
Pierwszy gracz próbuje wybrać ze swoich kart takie, których suma wynosi 5 i układa je w rzędzie. Jeśli ma możliwość może od razu stworzyć ich kilka (jeden pod drugim). Jak skończy swoje działania, to kolejka przechodzi na kolejnych graczy zgodnie z ruchem wskazówek zegara i też starają się rozbudować blok kart w rzędach o wartości 5. W momencie dołożenia piątego rzędu zamykamy blok, a karty w tym rzędzie kładziemy poziomo.
Gracz, który zamknął blok może otworzyć nowy kładąc dowolną kartę w pierwszym rzędzie, np. 7. Wskaże ona teraz jaką sumę będą mieć kombinacje kart w danym rzędzie (można też kłaść pojedyncze karty). Gracz może zadecydować czy dołoży karty do nowo otwartego bloku, czy przedłuży już wcześniej zamknięty (o jeszcze dodatkowe 5 rzędów). W przypadku zamykania 10 rzędu karty też są układane pionowo, co oznacza, że blok jest ostatecznie zamykany.
Karta "3+"
Można jej użyć jak normalnej karty do budowania rzędów, ale ma to swoje konsekwencje. Gracz dobiera wtedy 3 karty z zakrytego stosu. Jedną musi zatrzymać, a dwoma może z dobrego serca podzielić się z innym graczami (w dowolnej konfiguracji).
Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy pozbędzie się wszystkich kart z ręki.
0 komentarze :
Prześlij komentarz