Premiera
nowego gamebooka - "Enigmas"
Zagraj w grę
książkową i podszlifuj angielski.
Jeśli
na myśl o wkuwaniu angielskiego słownictwa i regułek gramatycznych zaczynasz
kompulsywnie ziewać, angielskie gamebooki mogą okazać się idealnym rozwiązaniem.
To połączenie wciągającej gry fabularnej i przyjemnej lektury z solidnym
treningiem gramatyczno-leksykalnym. Na rynku ukazała się właśnie nowa powieść
interaktywna z serii Angielski Gamebook z ćwiczeniami - "Enigmas".
Na czym to polega, czyli kilka słów o grach książkowych?
Ideą
gier książkowych jest duża aktywność czytelnika. To od niego w znacznym stopniu
ma zależeć przebieg akcji. Treść
powieści podzielona jest na krótkie paragrafy lub rozdziały, które kończą się
pytaniem skierowanym do czytającego. To on podejmuje decyzje w imieniu bohatera
- decyduje o jego dalszych losach, mając do wyboru kilka możliwości fabularnych
przygotowanych wcześniej przez autora. Część
miłośników książek oraz fani gier bez prądu z pewnością znają tę mechanikę z
popularnej w Polsce w latach 1989-1991 serii edukacyjnych gamebooków "Wehikuł
czasu". Były one skierowane głównie do dzieci i młodzieży. Przybliżały
czytelnikom ważne okresy historyczne tj. czasy arturiańskie, rozwój morskiego
piractwa czy rewolucja francuska. I tu przechodzimy do kolejnej ciekawej
sprawy... Gamebooki
idealnie łączą zabawę z nauką. Aktywny odbiór treści, budowanie alternatywnych
ścieżek fabularnych pomaga w przyswajaniu wiedzy.
Angielski z
Gamebookiem
"Enigmas"
i wydana wcześniej powieść "Near Death Experience" to edukacyjne gry książkowe,
niekonwencjonalny kurs skierowany do młodzieży i dorosłych zainteresowanych
alternatywnymi metodami nauki oraz chcących poznać Real English. Praca z kursem
pozwala poznać bogate słownictwo oraz konstrukcje gramatyczne w kontekście,
czyli w sposób najbardziej sprzyjający zapamiętywaniu. Gamebook to gatunek
stworzony dla osób, które szybko nuży tradycyjna fabuła, lubią zagadki i
eksperymenty.
Nowo
poznane konstrukcje i słownictwo można przećwiczyć w licznych, różnorodnych
zadaniach. (Podręcznik zawiera klucz odpowiedzi). Przejrzysta, stonowana szata
graficzna ułatwia zapamiętywanie nowych słówek, trudniejsze wyrazy są w tekście
pogrubione, a na marginesach stron znajdują się ich tłumaczenia, co ułatwia
płynną lekturę.
Enigmas
Kalejdoskop
możliwych scenariuszy, dziesiątki z pozoru trywialnych wyborów, przypadkowe
spotkania otwierające nowe możliwości – wszystko to znajdziesz w gamebooku
"Enigmas". Wyślij bohaterów w podróż na Ukrainę tropem zagubionej książki
Schulza, do Death Valley w poszukiwaniu UFO, do Berlina po Złotego Niedźwiedzia
za najlepszy film, do słotnej Szkocji śladami wspomnień... Ty kierujesz losami
postaci, a kto kieruje Twoim życiem?
Przykładowy fragment:
Near Death
Experience
Hugo
prowadzi przygnębiająco nudne życie. Pracuje w londyńskiej knajpce, gdzie
pewnego dnia znajduje na podłodze tajemnicze zdjęcie. Czy zawiedzie go ono w
świat berlińskiej bohemy, szemrane kręgi złodziei dzieł sztuki, szeregi
amazońskiej partyzantki czy może w ramiona pięknej Hinduski...? To wszystko
zależy od ciebie!
Przykładowy fragment:
Z
Gamebookiem:
- decydujesz o losach bohaterów i wybierasz zakończenie opowieści
- prowadzisz wciągającą grę fabularną, za każdym razem konstruując unikalną historię
- czytasz bez przeszkód dzięki tłumaczeniom słówek na marginesie
- rozwiązujesz liczne ćwiczenia leksykalno-gramatyczne
- poznajesz Real English i utrwalasz gramatykę
Informacja prasowa od wydawnictwa Edgard
0 komentarze :
Prześlij komentarz