Rokoko jest grą właściwie z innej epoki i to dosłownie. Cofamy się do XV wieku, kiedy to dobrze było pokazać się na salonach i do tego we wspaniałym stroju. Ważne osobistości żyją od balu do balu, ale jak wiadomo na każdym trzeba pokazać się w innej kreacji. Dlatego w zakładach krawieckich wszyscy uwijają się jak w ukropie. Zaraz, zaraz, ale to przecież my posiadamy jeden z lepszych zakładów... Pracownicy biegają jak w zegarku, zewsząd zgłaszają się klienci po oryginalne stroje, a naszym zadaniem jest zdobycie jak największego prestiżu.
Gra jest bardzo klimatyczna, ale zanim przejdziemy do meritum sprawy... kto? z kim? gdzie i czy było warto? rzucimy okiem na wnętrzności pudełka... Elementów jest sporo, więc potrzeba trochę czasu i cierpliwości, żeby je uporządkować. Jednak po pierwszej inwentaryzacji później będzie już łatwiej. Wszystkie elementy są znakomicie wykonane (mocne i wytrzymałe), a grafika wprowadza graczy w klimat prosto z rokoko...
Co siedzi w pudełku?
Dwustronna plansza
Bardzo fajne rozwiązanie dla rozgrywek przy różnej liczby graczy jest strona na 2-3 osoby lub 4-5. Układ taki sam, różnią się tylko możliwościami zajmowania miejscówek na planszy (mniej graczy = mniej miejsca na wszędobylstwo). Grafika utrzymana jest w nocnym klimacie, więc od razu można sobie wyobrazić wieczorne wyjście na bal...
Dwustronne żetony strojów
Do dyspozycji mamy 42 żetony ze strojami, więc jest w czym wybierać. Na stronie jasnej są wymagania do uszycia stroju, czyli materiały jakie będą potrzebna i nasze zyski jeśli sprzedamy uszyty strój. Ciemna strona pokazuje korzyści jakie zyskamy po wypożyczeniu stroju. Żetony są mocne i grube, więc wiele przetrwają. Do ich przechowywania jest przytulny czarny woreczek.
Żetony surowców
Jasne i przejrzyste, więc od razu widać jaki kolor materiału dzięki nim zdobywamy i czy są jakieś dodatki w postaci przędzy lub koronki. Do wyboru jest 48 żetonów, a wszystkie są grube i porządnie wykonane.
Karty pracowników
Na graczy czeka 25 kart pracowników podstawowych. Każdy dostaje na początku gry 5 pracowników (dwóch mistrzów, czeladnika i dwóch uczniów). Na dole karty jest pokazana akcja specjalna dla każdego z nich. Poza tym w trakcie gry można zatrudniać dodatkowych pracowników w swoim zakładzie i do wyboru jest jeszcze 28 kart pracowników, a każdy z nich posiada charakterystyczną dodatkową akcję.
Plansze graczy i żetony własności
Jak już każdy gracz wybierze swój kolor, to dostaje planszę gracza i 16 żetonów własności. Plansza porządkuje talię gracza i karty zagrywane w danej rundzie, a do tego umieszczono na niej ściągę z akcji, które każdy może wykonać w swoim ruchu. Obrazki są proste i zrozumiałe, więc ściąga przydatna. Żetony własności są drewniane i bardzo wytrzymałe.
Monety, przędza i koronki
48 monet znacznie ułatwia gromadzenie majątku, bo mają wartości 1, 2, 5, 10 i 20, więc przy większym majątku można trzymać grubszą mamonę. Przędza (szara, 16 sztuk) i koronka (biała, 16 sztuk) są drewniane i w różnych kształtach, więc łatwo je odróżnić. Jednak trzeba trochę wyobraźni, aby patrząc na te klocki zobaczyć przędzę i koronkę. Swoją funkcję spełniają, ale mogłyby mieć więcej klimatu.
Punkty prestiżu i znacznik gracza rozpoczynającego
Dla łatwiejszego podliczania punktów gracze mają do dyspozycji żetony z punktami o wartościach 1, 2, 5, 10 i 20. Żetony są ładne i pasują do klimatu planszy, więc żeby na koniec nie pogubić się w podliczaniu punktów można je wykorzystać (choć rozdzielanie ich jest trochę czasochłonne, więc można wykorzystać kartkę papieru). Gracz rozpoczynający może zmieniać się co rundę, więc żeby się nie przegapić kolejności grania jest znacznik, który wskazuje gracza startującego.
Klimatycznie, rozrywkowo, dynamicznie, czy też na śpiocha, z kim grać i przede wszystkim czy nie powieje nudą? O tym już wkrótce...
0 komentarze :
Prześlij komentarz