poniedziałek, 7 grudnia 2015

ŚWIĘTA 2015: 5 GIER IMPREZOWYCH

Colt express
liczba graczy: 2-6
wiek: 10+
kategoria: imprezowe strategiczne
cena: ok. 100zł

Chwila relaksu w podróży... Pasażerowie prowadzą beztroskie rozmowy. Za oknem piękne pejzaże, aż tu nagle... Grupa bandytów wpada do wagonu. Ręce do góry, to napad! krzyczy jeden z nich. Pasażerowie posłusznie oddają kosztowności, a bandyci rozpoczynają walkę o łupy... Kto chce obrabować pociąg?
Colt express jest świetnym przykładem gry towarzyskiej, która zapewni graczom masę emocji. Im więcej bandytów zasiądzie do rozgrywki, tym akcja w pociągu będzie bardziej wartka. Bandyci skaczą po wagonach, strzelają, uciekają przed szeryfem, góra, dół, prawo, lewo, łupy przechodzą z rąk do rąk... Przed graczami trochę strategii, negatywnych interakcji (bez tego nie byłoby zabawy), akcja i wiele godzin wspaniałej zabawy...

Koncept
liczba graczy: 4-12
wiek: 10+
kategoria: kalambury, obrazkowe
cena: ok. 80zł

Gra kalambury jest znana właściwie każdemu, ale kalambury z planszą i to obrazkową, to już inna sprawa. Jak opisać graczom słowo nie mówiąc, nie rysując i nie pokazując? Hmmm... Czas poćwiczyć wyobraźnię. Prowadząc graczy od obrazka do obrazka można nawet opisać całą historię. Trzeba przyznać, że wyobraźnia graczy naprawdę nie ma końca, więc pojawiające się hasła potrafią rozśmieszyć do łez...
Podstawą Konceptu jest plansza zapełniona obrazkami, a zadaniem graczy jest wskazać symbole, które naprowadzą resztę na hasło. Można krążyć, można iść drogą na skróty, ale siła skojarzeń pokona wszystko. Walka na pomysłowość? Nieszablonowe myślenie? Gra skojarzeń? A może po prostu radosna twórczość własna? Koncept ze względu na zróżnicowanie trudności haseł i możliwość rozgrywek drużynowych znakomicie sprawdza się podczas towarzyskich, jak i rodzinnych zmagań nad planszą. Poziom haseł jest zróżnicowany, więc i przy większej różnicy wieku gracze będą mogli się oddać rozrywkowej rywalizacji...

Potwory w Tokio
liczba graczy: 2-6
wiek: 8+
kategoria: kościane, karciane
cena: ok. 70zł

Zgraja potworów najeżdża Tokio, a ich zatrzęsienie spowodowało niezłą walkę o władzę. W końcu wygrać może tylko najstraszniejszy i najbardziej potworzasty. Jedyną strategią jest demolka, bowiem przetrwają tylko najsilniejsi. Jak to zrobić? Nie dać się zabić...
Gra jest bardzo dynamiczna (jedna akcja i kolejka leci dalej), a do tego ma prostą mechanikę, więc gracze w różnym wieku znakomicie się przy niej bawią. Na graczy czeka sporo negatywnej interakcji. Można powiedzieć, że gra przebiega pod hasłem atakuj lub będziesz atakowany. Kości wprowadzają sporo dynamiki i chaosu, dzięki czemu gra nabiera rozpędu. Im więcej osób przyłączy się do rozgrywki, tym bardziej gra nabierze rozpędu, więc jest to znakomity tytuł imprezowy... Dużo graczy, krótkie rozgrywki, niesamowita dynamika i powalające emocje. 

Takie życie 
liczba graczy: 2+
wiek: 8+
kategoria: logiczne, zagadki
cena: ok. 30zł

Czy Wy wiecie, że gdzieś na świecie wydarzyła się wspaniała historia? Ktoś, gdzieś, kiedyś wpadł na bardzo zwariowany pomysł, a potem wyszła z tego niezła draka. Gra jest oparta na historiach, które naprawdę się zdarzyły. Choć niektóre brzmią niewiarygodnie do kwadratu, to na poważnie miały miejsce, a zadaniem graczy jest dojść do tego co i dlaczego się wydarzyło...
Chwila w podróży, czekanie na lotnisku lub w restauracji, leżenie plackiem na plaży, rodzinne posiedzenie przy stole lub potrzebny krótki przerywnik podczas maratonu gier? Takie życie sprawdzi się idealnie. Jeden człowiek czyta krótki opis, a reszta graczy musi rozszyfrować całą resztę historii. Przyszła pora na zadawanie pytań... Im bardziej trafne i dociekliwe, tym większa szansa na znalezienie odpowiedzi. Czasem niezła burza mózgów może spowodować, że ktoś wpadnie na właściwy trop...

Ucieczka: Świątynia zagłady
liczba graczy: 2-5
wiek: 8+
kategoria: kooperacyjne, przygodowe
cena: ok. 120zł

Żądni przygód gracze wyruszyli do starożytnej świątyni w poszukiwaniu skarbów. Niestety jeden nieostrożny krok spowodował, że zostali uwięzieni niczym myszy w pułapce. Teraz wszyscy muszą wykazać się sprytem i intelektem, aby aktywować magiczne kamienie i wypędzić klątwę. Bystre umysły zasiadły do stołu, więc sprawa nie będzie taka trudna... Ale zaraz... Przed nami tylko 10 minut, a potem świątynia się zapadnie... Aaaaa....
Ucieczka: Świątynia zagłady jest grą kooperacyjną, w której wszyscy mogą działać jednocześnie. W końcu czas ma tutaj kluczowe znaczenie. Nie ma co panikować, zawsze ktoś pomoże, żeby tylko ten czas nie leciał tak szybko... Węże, pułapki, zaginione klucze, ukryte ściany... Wspólna wygrana? Wspólna porażka? Cóż, w grupie wszystko smakuje lepiej... Jedno jest pewne, emocji będzie co nie miara...



0 komentarze :

Prześlij komentarz