niedziela, 23 lutego 2014

QWIXX

liczba graczy: 2-5
wiek: 8+
kategoria: towarzyskie, kościane
czas gry: 15min.
opanowanie zasad: błyskawiczne
jakość: bardzo dobra
wielkość: 130x100x25mm
grywalność: duża dynamika
producent: Bard, Mindok
ocena: 6/6

Krok pierwszy, czyli pierwsze wrażenie...

Qwixx od pierwszego spotkania z pudełkiem zachęca do rozgrywki. Grafika na pudełku ma bardzo nasycone barwy i sprawia, że już czujemy dynamikę rozgrywki. W środku znajdziemy 6 kolorowych kostek i notes z kartkami do zapisów. Wszystko jest znakomitej jakości, a rozmiary pudełka idealnie pasują do elementów gry. Za co gra otrzymuje już na wstępie duży plus.

Krok drugi, o co tu właściwie chodzi...

Jeden gracz rzuca, a wszyscy mogą skreślać wyniki. Każdy stara się zdobyć jak najwięcej skreśleń w każdym z rzędów. Im więcej skreśleń, tym więcej punktów, a im więcej punktów, to już chyba sami rozumiecie.

Krok trzeci, dogłębne zbadanie tematu...

Na początku rozdajemy każdemu z graczy po kartce i przyrządzie do pisania. Wybieramy gracza rozpoczynającego rozgrywkę i przechodzimy do akcji. Po rzucie gracz sumuje oczka na dwóch białych kostkach i przedstawia wynik na głos. Każdy z graczy może skreślić u siebie tę liczbę w rzędzie dowolnego koloru. Pamiętajmy jednak, że skreślanie liczb następuje od lewej do prawej, więc do liczb pominiętych nie będzie można już wrócić. Następnie gracz, który rzucał może dokonać dodatkowego skreślenia. Dodaje on wynik jednej z białych kostek i jednej kolorowej wybranej przez siebie, a następnie może skreślić tę sumę w rzędzie koloru kolorowej kostki. Jeśli rzucający gracz nie może dokonać żadnego skreślenia, to musi skreślić jedno z pól w rzędzie "Nietrafione" (cztery szare kwadraciki po przekreśloną kostką).  Potem kolejka przechodzi na następnego gracza. Jeśli gracz chce skreślić ostatnią liczbę po prawej stronie rzędu (na czerwonym i żółtym jest to  pole 12, a na zielonym i niebieskim pole 2) najpierw mus mieć skreślone przynajmniej 5 pól w danym rzędzie. 
W chwili skreślenia ostatniego pola w rzędzie gracz skreśla też kłódkę (liczoną w punktacji jako dodatkowe skreślenie), co powoduje zamknięcie rzędu, a kostka odpowiadająca kolorem zakończonemu rzędowi jest usuwana z gry. Od tej pory żaden z graczy nie może już dokonać skreślenia w zamkniętym rzędzie. Gra kończy się w chwili, gdy któryś z graczy będzie miał skreślone cztery pola w rzędzie "Nietrafione" lub zostaną zakończone dwa rzędy (nie ma znaczenia przez kogo). Teraz liczymy swoje skreślenia w każdym z kolorowych rzędów i przy pomocy przelicznika punktów znajdującego się na dole wpisujemy je do odpowiednich kwadratów. Za każdy skreślone pole w rzędzie "Nietrafione" odejmujemy 5 punktów. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą.


Krok czwarty, polubić czy nie...

Qwixx jest znakomitą propozycją na towarzyskie spotkania. Jest to tytuł lekki, łatwy i przyjemny, który wprowadza dużą dawkę rozrywki. Zasady są banalnie proste, więc wprowadzanie nowych graczy do rozgrywki zajmuje dosłownie kilka minut. Bardzo dobra jakość powoduje, że z przyjemnością będziemy sięgać po grę. Małe pudełko przekłada się na łatwość podróżowania gry. Cena gry ok. 30zł powoduje, że jest to tytuł, który może mieć duży potencjał. Jednym słowem stosunek rozrywki i jakości względem ceny jest idealnie wyważony. Jedynym minusem gry może być szybko kończący się notes z kartkami do zapisywania. Przecież nie powiemy znajomym słuchajcie dziś nie gramy, bo trzeba oszczędzać karteczki...

0 komentarze :

Prześlij komentarz