piątek, 12 grudnia 2014

WIEŻA DUCHÓW

liczba graczy: 2-6
wiek: 5+
kategoria: dla dzieci, planszowe, kooperacyjne
czas gry: ok. 20min.
opanowanie zasad: w mig
jakość: bardzo dobra
wielkość: 270x55x270
grywalność: bardzo dobra
producent: Amigo, G3
ocena: 6/6


Krok pierwszy, czyli pierwsze wrażenie...

Pamięć człowieka działa na poziomie suchych faktów, skojarzeń i zmysłów. Dlatego pierwsze zetknięcie z pudełkiem spowodowało, że w myślach pojawił się Smoczy Skarb. Obydwie gry zostały wyprodukowane w myśl ducha ekologicznego (bardzo fajnie, że nie była to jednorazowa akcja ze strony wydawnictwa) i ich pudełka mają taką samą fakturę w dotyku. Wieża duchów jest w całości wykonana z drewna i papieru, które pochodzą z odnawialnych zasobów leśnych. Dodatkowo farby wykorzystane do produkcji są na bazie naturalnych barwników. Gra jest dowodem na to, że ekologia może iść w parze z bardzo dobrą jakością. W związku z czym wszystkie elementy, czyli plansza i 24 kafelki z duszkami utrzymują jej wysoki poziom.


Krok drugi, o co tu właściwie chodzi... 

Duszki krążą po zamku i bawią się w najlepsze, ale muszą pamiętać, że trzeba zdążyć do łóżek przed północą. Wiadomo, że o dobry sen trzeba dbać dlatego gracze uruchamiają swą świetną pamięć i ćwiczą współpracę, aby z powodzeniem wykonać wcale niełatwe zadanie. 


Krok trzeci, dogłębne zbadanie tematu...


Na początku należy przykręcić dwie wskazówki do zegara. Mechanizm działania jest bardzo prosty, więc będzie to bułka z masłem. Rozkładamy planszę, ustawiamy zegar na godzinę 22.00 i mieszamy kafelki, które układamy zakryte w koło planszy. Naszym zadaniem jest odnaleźć trzy duszki w jednym kolorze.



Pierwszy gracz w swoim ruchu odkrywa 1 kafelek. Następnie kolejny gracz odkrywa drugi kafelek. W sytuacji, gdy duszki są w różnych kolorach, to zakrywamy kafelki i przesuwamy wskazówkę zegara o 5min. Wtedy kolejka przechodzi dalej i znowu odkrywamy pierwszego duszka. 




Natomiast wtedy, gdy dwa odkryte duszki są w tym samym kolorze, to odkrywamy trzeciego. Jeśli jest on innego koloru niż dana dwójka, to też zakrywamy wszystko i przesuwamy zegar o 5min. 






W przypadku, gdy wszystkiego trzy duszki są tego samego koloru, to układamy je na planszy w sypialni takiego samego koloru. Działamy w ten sposób, aż wszystkie duszki trafią do łóżek.






Koniec gry
W sytuacji gdy wszystkie duszki trafiły do swoich sypialni przed północą, to mali gracze osiągnęli wspaniały sukces i zostali zwycięzcami. Natomiast jeżeli zegar wybił godzinę dwunastą, a w koło planszy jeszcze są jakieś kafelki, to nie udało nam się wygrać z czasem. W zależności od wieku dzieci i ich zaawansowania w grze można dowolnie modyfikować czas na zegarze, skracając go lub wydłużając.


Krok czwarty, polubić czy nie...

Wieża duchów jest grą, przy której dzieci mogą doskonalić umiejętność współpracy i dążenia do wspólnego celu. Dodatkowo będą oswajać się z zegarem i ćwiczyć znajomość godzin. Aspekt edukacyjny wypada tu w sumie mimochodem, bowiem kluczowa jest tutaj znakomita zabawa. Nad stołem trwają nieustające dyskusje jak najlepiej znaleźć kolorowe duszki, a wciąż przesuwające się wskazówki zegara powodują, że presja czasu wisi w powietrzu i emocje sięgają zenitu. Zwycięstwo cieszy wszystkich, a ewentualna przegrana motywuje do kolejnych rozgrywek i zaciętej walki z czasem. Wariant kooperacyjny z całą pewnością sprawdza się w dziecięcym gronie. Wszystkie elementy są doskonałej jakości, a wykonanie ich w dbałości o środowisko powoduje, że gra zdobywa dodatkowe plusy. Cena ok. 60zł.

 

Dziękuję wydawnictwu G3 za przekazanie gry i zachęcam do odwiedzin  G3 na facebook'u, czeka tam na Was moc wrażeń i atrakcji.

1 komentarz :

  1. milionymozliwosci.tk Zapraszam :D A co do bloga ciekawa tematyka

    OdpowiedzUsuń