poniedziałek, 6 kwietnia 2015

MUTANT MEEPLES: DODATEK SIDEKICK

Dodatek znajduje się od razu w pudełku z grą, więc tym razem ominiemy poboczne inwestycje. Z drugiej strony nazwanie kliku elementów dodatkiem wypada dość przesadnie. Do dyspozycji mamy dwóch nowych mutantów i 12 znaczników mutantów (po dwa dla każdego gracza) oraz 2 płytki konstrukcyjne. Gra toczy się według zasad podstawowych (recenzja tutaj), a do ekipy superbohaterów możemy dołączyć dwie nowe postacie. Z wersji podstawowej odrzucamy losowo lub wybieramy dwa mutanty i dołączamy do rozgrywki Szybkiego Nacho i Pana Podmiankę.

Krok pierwszy, nowi przyjaciele...

Nacho Fast - Szybki Nacho (kremowy)
Emerytowany meksykański wrestler  spowalnia na starość. Jak używa swoich mocy, to super prędkość mu wysiada. Może wtedy raz w trakcie rundy przesunąć się o dowolną ilość pól w dół, do góry, w prawo lub w lewo i na tym kończy. Po prostu raz zatrzymuje się na dowolnym polu i tak go to męczy, że już nie jest w stanie dalej się ruszyć. W końcu jest już na emeryturze. W momencie, gdy Carbon (czarny) używa mocy Szybkiego Nacho, to też może wykonać tylko jeden ruch na rundę. 

Swapmeet - Pan Podmianka (fioletowy)
Mutant może zamienić się miejscówką z innym mutantem (nawet z tym, który już dołączył do naszej Super Drużyny). Najpraktyczniej jest zamienić się z takim mutantem, który wykorzystując swoje super moce będzie mógł dokończyć robotę za Pana Podmiankę. Co znacznie przyśpieszy nasze dojście na miejsce zbrodni.

Krok drugi, dodatkowo...

Wariant 10-cio mutantowy
W tym przypadku możemy zagrać z wszystkimi 10 mutantami. Rozgrywka jest wtedy trochę prostsza, bowiem mamy więcej opcji do dyspozycji. Jednego mutanta ustawiamy wtedy na polu B/B, a drugiego Q/Q. Jednocześnie do zwycięstwa potrzebna jest nam Super Drużyna składająca się z 8 mutantów, więc końcówka rozgrywki i tak będzie niełatwa. 

Wariant "losowi mutanci"
Rozstawiamy 10 mutantów na planszy, a znaczniki wszystkich graczy wrzucamy do jednego wora i każdy losuje 8. Nawet jak się powtórzą, to je zatrzymujemy. Tym razem mutanty mogą się klonować. Ta opcja wprowadza wiele urozmaicenia i element niewiadomej, bo czasem będzie nam bardzo brakować mutanta, którego nie posiadamy lub tych mniej pomocnych będziemy mieć za dużo. Gracz, który jako pierwszy będzie miał 6 mutantów w Super Drużynie zostaje zwycięzcą.

Wariant na siedmiu graczy
Jedyną trudną kwestią jest w tym przypadku plansza gracza służąca do obstawiania ruchów mutantów (w wersji podstawowej jest ich tylko sześć). Z drugiej strony wiadomo, że gracze są bardzo pomysłowi, więc można się tylko domyślać, że takowe powstanę w niejednej wersji. Gramy wtedy w siedmiu graczy według zasad wariantu "losowi mutanci".

Krok trzeci, werdykt ostateczny... 

Dwóch nowych mutantów wprowadza trochę ułatwienia do rozgrywki podstawowej, więc bardzo często nawet gracze początkujący wolą wersję z dodatkiem. Choć opanowanie na raz super mocy 10 mutantów nie należy do zadań najłatwiejszych, to jednak można szybciej mknąć na miejsce zbrodni. Dzięki czemu gra nabiera większej dynamiki. Propozycję różnych wariantów gry wprowadzają sporo urozmaicenia (jakby komuś jeszcze było za mało atrakcji) i powodują, że w graczach budzi się niesamowita kreatywność w budowaniu własnych wersji. Jednym słowem pomimo, że dodatek maleńki, to jednak pierwsza klasa.

7 komentarzy :