czwartek, 14 kwietnia 2016

Gry z innej beczki?

Premiera nowego gamebooka - "Enigmas"
Zagraj w grę książkową i podszlifuj angielski.

Jeśli na myśl o wkuwaniu angielskiego słownictwa i regułek gramatycznych zaczynasz kompulsywnie ziewać, angielskie gamebooki mogą okazać się idealnym rozwiązaniem. To połączenie wciągającej gry fabularnej i przyjemnej lektury z solidnym treningiem gramatyczno-leksykalnym. Na rynku ukazała się właśnie nowa powieść interaktywna z serii Angielski Gamebook z ćwiczeniami - "Enigmas". 

Na czym to polega, czyli kilka słów o grach książkowych
Ideą gier książkowych jest duża aktywność czytelnika. To od niego w znacznym stopniu ma zależeć przebieg akcji. Treść powieści podzielona jest na krótkie paragrafy lub rozdziały, które kończą się pytaniem skierowanym do czytającego. To on podejmuje decyzje w imieniu bohatera - decyduje o jego dalszych losach, mając do wyboru kilka możliwości fabularnych przygotowanych wcześniej przez autora. Część miłośników książek oraz fani gier bez prądu z pewnością znają tę mechanikę z popularnej w Polsce w latach 1989-1991 serii edukacyjnych gamebooków "Wehikuł czasu". Były one skierowane głównie do dzieci i młodzieży. Przybliżały czytelnikom ważne okresy historyczne tj. czasy arturiańskie, rozwój morskiego piractwa czy rewolucja francuska. I tu przechodzimy do kolejnej ciekawej sprawy... Gamebooki idealnie łączą zabawę z nauką. Aktywny odbiór treści, budowanie alternatywnych ścieżek fabularnych pomaga w przyswajaniu wiedzy.

Angielski z Gamebookiem
"Enigmas" i wydana wcześniej powieść "Near Death Experience" to edukacyjne gry książkowe, niekonwencjonalny kurs skierowany do młodzieży i dorosłych zainteresowanych alternatywnymi metodami nauki oraz chcących poznać Real English. Praca z kursem pozwala poznać bogate słownictwo oraz konstrukcje gramatyczne w kontekście, czyli w sposób najbardziej sprzyjający zapamiętywaniu. Gamebook to gatunek stworzony dla osób, które szybko nuży tradycyjna fabuła, lubią zagadki i eksperymenty.

Nowo poznane konstrukcje i słownictwo można przećwiczyć w licznych, różnorodnych zadaniach. (Podręcznik zawiera klucz odpowiedzi). Przejrzysta, stonowana szata graficzna ułatwia zapamiętywanie nowych słówek, trudniejsze wyrazy są w tekście pogrubione, a na marginesach stron znajdują się ich tłumaczenia, co ułatwia płynną lekturę. 

Enigmas
​Kalejdoskop możliwych scenariuszy, dziesiątki z pozoru trywialnych wyborów, przypadkowe spotkania otwierające nowe możliwości – wszystko to znajdziesz w gamebooku "Enigmas". Wyślij bohaterów w podróż na Ukrainę tropem zagubionej książki Schulza, do Death Valley w poszukiwaniu UFO, do Berlina po Złotego Niedźwiedzia za najlepszy film, do słotnej Szkocji śladami wspomnień... Ty kierujesz losami postaci, a kto kieruje Twoim życiem?

Przykładowy fragment: 

Near Death Experience
Hugo prowadzi przygnębiająco nudne życie. Pracuje w londyńskiej knajpce, gdzie pewnego dnia znajduje na podłodze tajemnicze zdjęcie. Czy zawiedzie go ono w świat berlińskiej bohemy, szemrane kręgi złodziei dzieł sztuki, szeregi amazońskiej partyzantki czy może w ramiona pięknej Hinduski...? To wszystko zależy od ciebie!
Przykładowy fragment: 

 

Z Gamebookiem:
  • decydujesz o losach bohaterów i wybierasz zakończenie opowieści
  • prowadzisz wciągającą grę fabularną, za każdym razem konstruując unikalną historię
  • czytasz bez przeszkód dzięki tłumaczeniom słówek na marginesie
  • rozwiązujesz liczne ćwiczenia leksykalno-gramatyczne
  • poznajesz Real English i utrwalasz gramatykę
Informacja prasowa od wydawnictwa Edgard
 

0 komentarze :

Prześlij komentarz