wtorek, 15 października 2013

ŁAP ZWIERZAKI!




liczba graczy: 2-4
wiek: 8+
kategoria: karciane, rodzinne
czas gry: ok. 20min.
opanowanie zasad: błyskawiczne
jakość: bardzo dobra
wielkość: 135x135x45mm
grywalność: świetna
producent: Egmont
ocena: 6/6

Krok pierwszy, czyli pierwsze wrażenie...

Do ręki dostajemy całkiem małe, zgrabne pudełeczko. Powoduje to, że gra jest idealną propozycją do zabrania w podróż. W środku mamy 50 żetonów punktów i 40 kart zwierząt. Wykonanie zarówno pudełka, jak i jego "wnętrzności" jest bardzo dobre. Co jak na Egmont nie jest żadnym zaskoczeniem, bo firma wydaje gry na bardzo wysokim poziomie. Pomysł, grafika i jakość współdziałają niczym w szwajcarskim zegarku.

Krok drugi, o co tu właściwie chodzi...

ŁAP ZWIERZAKI! jest grą idealną na rodzinne spędzenie czasu bądź też odpowiedzią dla małych entuzjastów grających z rówieśnikami. Jest to gra karciana z uroczymi zwierzakami, której celem jest zdobycie jak największej ilości punktów. Czas opracować strategię i zacząć łapać zwierzaki!

Krok trzeci, dogłębne zbadanie tematu...

Wyciągamy żetony z pudełka i znajdujemy im przytulny kącik w zasięgu ręki. Tasujemy karty, rozdajemy każdemu z graczy po trzy, cztery karty kładziemy odkryte na środku stołu, a pozostałe karty kładziemy z boku. Na całość rozgrywki składa się kilka rund, które kończą się wraz z wyczerpaniem kart. Gracz rozpoczynający wybiera dowolną kartę z ręki i kładzie ją na stole. Może on zdobyć karty ze środka stołu jeśli wyłożona karta ma taką samą wartość jak jedna z kart leżących na stole lub wyłożona karta ma taką samą wartość jak suma dwóch lub więcej kart. Gracz, który zdobędzie ostatnią kartę ze stołu otrzymuje 1 punkt (1 żeton). W sytuacji gdy wyłożona karta nie spełnia żadnego z powyższych warunków gracz dokłada ją do kart leżących na środku stołu i kolejni gracze będą ją mogli zdobyć. Zdobyte karty gracz kładzie zakryte przed sobą. Jeśli na środku nie ma kart, to następny gracz kładzie kartę z ręki na środek stołu. W momencie gdy wszystkim graczom skończą się karty na ręku, należy rozdać każdej osobie po 3 karty, ale nie wykłada się kart na środek stołu. Runda kończy się, gdy skończą się karty. Karty, które pozostały na środku stołu trafiają do gracza, który ostatni brał kartę ze środka stołu.

Liczenie punktów
Gracze przeliczają karty i otrzymują po 1pkt za: największą liczbę kart, kartę z krową (jest tylko jedna), najwięcej kart z kurą, najwięcej kart z owcą, najwięcej kart z prosiakiem. Jeśli w którymś z przypadków następuje remis, to żaden z graczy nie otrzymuje punktu.

Ostatnia prosta...
Po podliczeniu punktów i rozdzieleniu żetonów następuje kolejna runda. Koniec gry następuje w momencie gdy któryś z graczy na koniec rundy uzbierał co najmniej 11 lub więcej żetonów. Jeśli kilku graczom udało się to osiągnąć, wygrywa ten z większą ilością punktów.


Krok czwarty, polubić czy nie...

Gra jest znakomitą propozycją na spędzenie czasu w rodzinnym gronie. Podoba się wszystkim od pierwszego rozegrania, zarówno dużymi jak i małym. Proste zasady, błyskawiczne rozgrywki, duża dynamika, świetna jakość, niewygórowana cena, kompaktowe pudełko i wyśmienita zabawa powodują, że jest to tytuł, który warto mieć na swojej półce. Jedyny minus, to ograniczenie liczby graczy do 4, bo chętnych jest co niemiara. ;)

0 komentarze :

Prześlij komentarz