liczba graczy: 3-8
wiek: 10+
kategoria: towarzyskie, rysunkowe
czas gry: 10 - 20 min.
opanowanie zasad: w mig
jakość: bardzo dobra
mózgożerność: pełen relaks
grywalność: duża dynamika
gdzie: wszędzie
producent: Rebel.pl
ocena: 6/6
Krok pierwszy, czyli pierwsze wrażenie...
W metalowym artystycznym pudełku znalazł się zestaw elementów umożliwiający graczom wcielenie się w role prawdziwych artystów... A może jednak fałszerzy? Cóż do końca nigdy nie wiadomo, w końcu to Pic na wodę. Wracając do kolorowej puszki, to mieści ona w środku:
- 45 kart wystaw,
- 8 kart ról: 6 artystów i 2 fałszerzy (a jednak),
- 6 ołówków,
- notes na bazgroły.
Zastanawiająca jest liczba ołówków w grze na 8 graczy, ale gdyby co to w każdym domu znajdzie się coś do rysowania. Wszystkie elementy prezentują się znakomicie, grafiki nadają trochę artyzmu całej grze, a mała metalowa puszeczka jest zaletą samą w sobie.
Krok drugi, a tak właściwie o co chodzi...
Gier typu kalambury jest jak na lekarstwo... Pokazywanie, mówienie, rysowanie i takie tam różności. Ja Ci opiszę hasło, a Ty je zgadnij... A co gdyby zadziałać odwrotnie? Mamy hasło... Jakie jest pierwsze skojarzenie? Co będzie najbardziej popularne, a o czym nikt nie pomyśli? Pic na wodę jest nowością wśród gier imprezowych, która wprowadza sporo świeżości do dobrze nam znanych klimatów. Jak to wygląda w praniu?
Krok trzeci, zgłębienie tematu...
Jak wszyscy będą gotowi odkrywamy wierzchnią kartę ze stosu i zadaniem graczy jest narysować trzy rzeczy w temacie wystawy. Nowa wierzchnia karta wskazuje w jakim mieście ma miejsce wystawa podczas danej rundy.
Jak już ktoś wszystko narysuje krzyczy "Pic na wodę", a w momencie gdy dokona tego przedostatni gracz faza rysowania dobiega końca. Wtedy wszyscy odkrywają swoje arcydzieła i nazywają obrazki.
Jeśli jesteś artystą dostajesz 1 punkt za oryginalny obrazek (nikt inny takiego nie ma), a jeżeli pełniłeś rolę fałszerza, to otrzymujesz 1 punkt jeśli ktokolwiek narysował to samo co Ty. Wniosek? Naucz się czytać w myślach i zdobywaj masę punktów potrzebnych do zwycięstwa.
W wersji kiedy przydzielone role są jawne gra toczy się do chwili, aż każdy zostanie fałszerzem. W sytuacji, gdy rozgrywka toczy się w wariancie utajonym, to trwa tyle rund ilu graczy bierze udział w grze. Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą punktów.
0 komentarze :
Prześlij komentarz