Pages
▼
wtorek, 26 listopada 2013
ŚWIŃSKA GRA (PASS THE PIGS)
liczba graczy: 2+
wiek: 8+
kategoria: towarzyskie, kościane (znaczy się świńskie)
czas gry: ok. 30min.
opanowanie zasad: dosłownie kilka minut
jakość: dość dobra
wielkość: 170x60x20mm
grywalność: duża dynamika
producent: Winning Moves
ocena: 6/6
czwartek, 21 listopada 2013
ZAGINIONE MIASTA (LOST CITIES)
liczba graczy: 2
wiek: 12+
kategoria: karciane, dla dwóch graczy
czas gry: 20-40min.
opanowanie zasad: bardzo szybkie
jakość: znakomita
wielkość: 200x200x30mm
grywalność: świetna
producent: Galakta
ocena: 6/6
Krok pierwszy, czyli pierwsze wrażenie...
Galaktyka zaprezentowała Zaginione Miasta w całkiem zgrabnym pudełku,w którym idealnie mieszczą się elementy gry. W środku znajdują się 60 kart do gry, a w tym 45 kart ekspedycji (w wartościach od 2 do 10 w pięciu kolorach) i 15 kart zakładów (3 z każdego koloru) oraz plansza do gry. Zarówno plansza, jak i karty są świetnej jakości, a plastikowa wkładka w pudełku jest dodatkowym atutem podkreślającym dbałość o szczegóły wykonania. A co do samej gry, to szkoda, że na rynku jest tak niewiele dobrych tytułów skierowanych do dwóch graczy.
PĘDZĄCE ŻÓŁWIE
liczba graczy: 2-5
wiek: 5+
kategoria: dla dzieci, planszowe, rodzinne
czas gry: ok. 20min.
opanowanie zasad: bardzo szybkie
jakość: znakomita
wielkość: 205x205x50mm
grywalność: szybkie i dynamiczne rozgrywki
producent: Egmont
ocena: 6/6
Krok pierwszy, czyli pierwsze wrażenie...
W całkiem poręcznym pudełku znajduje się 5 drewnianych żółwi (żółty, czerwony, zielony, niebieski, fioletowy), 40 kart z wizerunkami żółwi w pięciu kolorach (takich jak drewniane), 12 kart z tęczowymi żółwiami, 5 tekturowych płytek z żółwiami w pięciu kolorach odpowiadającym drewnianym oraz plansza. Wszystkie elementy gry są bardzo dobrej jakości. Może jedynie karty mogłyby być trochę sztywniejsze, bo po emocjonujących rozgrywkach w dziecięcym gronie widać obniżenie kondycji na rogach. Poza tym plansza i drewniane żółwie tworzą bardzo radosny komplet, w który ze względu na niewielkie wymiary można grać nawet na ograniczonych przestrzeniach.
wtorek, 19 listopada 2013
MONKEY BUSINESS (MAŁPI BIZNES)
liczba graczy: 2-6
wiek: 6+
kategoria: rodzinne, dla dzieci
czas gry: ok. 20min.
opanowanie zasad: bardzo szybkie
jakość: bardzo dobra
wielkość: 165x165x60mm
grywalność: duża dynamika
producent: Piatnik
ocena: 5,5/6
środa, 6 listopada 2013
COLORIO
liczba graczy: 2-5
wiek: 6+
kategoria: planszowe, dla dzieci
czas gry: ok. 15min.
opanowanie zasad: błyskawiczne
jakość: bardzo dobra
wielkość: 250x250x60mm
grywalność: duża dynamika
producent: Egmont
ocena: 6/6
wiek: 6+
kategoria: planszowe, dla dzieci
czas gry: ok. 15min.
opanowanie zasad: błyskawiczne
jakość: bardzo dobra
wielkość: 250x250x60mm
grywalność: duża dynamika
producent: Egmont
ocena: 6/6
wtorek, 5 listopada 2013
DOOKOŁA ŚWIATA
liczba graczy: 2-6
wiek: 7+
kategoria: planszowe, edukacyjne, rodzinne
czas gry: 20-45min.
opanowanie zasad: łatwe i szybkie
jakość: dobra
wielkość: 335x230x60mm
grywalność: bardzo dobra
producent: Trefl
ocena: 5/6 (wielki minus za "Dziennik Kapitański")
Krok pierwszy, czyli pierwsze wrażenie...
Dookoła świata jest schowane w pudełku o całkiem pokaźnych rozmiarach. Do dyspozycji mamy 2 dwustronne plansze do gry, 187 żetonów i kręcącą się strzałkę. Instrukcja poza oczywistym wykorzystaniem pełni jednocześnie funkcję kart z pytaniami i odpowiedziami, co jak się okazało w praktyce nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. W trakcie rozgrywki owa książeczka jest przekazywana z ręki do ręki i już po kilku grach jej kondycja zaczyna szwankować. Poza tym pudełko i reszta elementów gry są bardzo dobrej jakości. Plansze przedstawiające kontynenty są utrzymane w podróżniczym klimacie i aż cieszą oko.